Aftenkapsejladser 2025


Tirsdagssejladser – Op-ned baner

Tirsdagssejladserne afvikles på op-ned baner med en udlagt startlinje. Afhængigt af vejrforholdene forsøger vi at gennemføre to sejladser pr. aften. Startskuddet til dagens første sejlads lyder kl. 18:30.

📅 Forår: 6., 13., 20. & 27. maj samt 3., 10., 17. & 24. juni.

📅 Efterår: 12., 19. & 26. august samt 2., 9., 16., 23. & 30. september.

Onsdagssejladser – Pigesejlads

Onsdagssejladserne er primært for pigesejlerne, men drenge og mænd er også velkommen ombord, der sejles på de udlagte HSH-bøjer (op-ned bane) med en udlagt startlinje. Aftenens første sejlads starter kl. 18:30.

📅 Forår: 7., 14. & 22. maj samt 4., 11., 18. & 25. juni.

📅 Efterår: 13., 20. & 27. august samt 3., 10., 17. & 24. september.

Torsdagssejladser – Handicapsejlads

Torsdagssejladserne afvikles på de udlagte HSH-bøjer og sejles efter respitsystem, hvor de mindste både starter først. Første båd over målstregen vinder dagens sejlads!

Start og mål styres – som altid – med sikker hånd af Knud Erik Feldt. Første båd starter kl. 18:30, hvorefter resten af feltet følger i henhold til respittiderne.

📅 Forår: 8., 15. & 22. maj samt 5., 12., 19. & 26. juni.

📅 Efterår: 14., 21. & 28. august samt 4., 11., 18. & 25. september.

📢 Information om tilmelding og sejladsbestemmelser følger snarest.

Vi glæder os til endnu en sæson fyldt med god sejlads, konkurrence og hyggelige aftener på vandet!

⚓ Sejlerhilsner fra kapsejladsudvalget – vi ses på fjorden!

 

Vigtigt om Tirsdagssejlads

Vi starter med at sejle alle mod alle i samme start, men afhængig af interesse/deltagelse kan det være, at vi laver to starter senere på sæsonen.

Sejladsen henvender sig primært til mindre både, men alle der har lyst til at prøve kræfter med kortere op/ned-baner og krydsstart er velkomne.

Første aften bliver en træningsaften og efter sejladserne mødes vi i mongo hvor vi – baseret på deltagerantal og type af både – aftaler hvordan vi griber resten af sæsonen an. Forårsserien sejles frem til den 24. juni og efterårsserien sejles fra den 12. august til den 30. september.

Tilmelding sker ved at kontakte Morten Fjerbæk på fjerbaek@gmail.com eller 40461718 – det koster 150 kr. per båd per halvsæson at lege med. Hvis du ikke kommer ud den første tirsdag, men forventer at stille op senere på foråret, må du meget gerne give et praj til Morten også.

J/70


Klubbens tre J/70´ere blev søsat i weekenden – oveni købet med nye sejl på alle tre både, så de står helt ens og skarp såvel over som under vandlinjen!

Bådene bruges af kapsejlerskolen mandag og torsdag (kontakt sejlerskolen hvis du vil høre mere om dette koncept), onsdag er den ene båd ude at sejle pigesejlads og tirsdag er alle tre både reserverede til at deltage i aftenkapsejlads.

Hvis du ønsker at deltage i tirsdagskapsejlads i en af klubbens J/70´ere kan du stille op med dit hold. Der er pt. 2 hold tilmeldt, så der er plads til minimum 1 hold mere (hvis der er mere end tre hold tilmeldt, laves en rotationsordning).

Har du ikke et hold men gerne vil sejle med, så skriv eller ring til Morten Fjerbæk på fjerbaek@gmail.com eller 40461718, så prøver vi at se om der kan samles et eller to hold mere.

Det koster udover almindeligt klubmedlemsskab 1.500 kr. per person at sejle i klubbens J/70´ere per sæson. Dette giver dig mulighed for at deltage i aftenkapsejladser samt træne frit de dage, hvor er der ledige både (onsdag, fredag og de fleste weekender). Du kan også leje en båd til f.eks. Endelave Rundt eller Trekost 2-star, hvilket koster 500 kr. per båd. Endelig har du også mulighed for at leje bådene til stævner – det koster 500 kr. per stævnedag.

NB: For at være rorsmand på klubbens J/70´ere skal du have en “clearing”. Denne, samt forespørgsler om leje af både, håndteres af J/70-ansvarlig Lars Thuesen, der kan kontaktes på 2422 9169. Det er også Lars du melder ind til hvis du opdager, at der er noget på bådene som ikke fungerer som det skal.

 

Vigtigt om opstart af TORSDAGSSEJLADSER

Sejladsbestemmelser m.v.

Torsdag d. 08.05.25 starter vi torsdag aften kapsejladser igen, og i den forbindelse får i hermed sejladsbestemmelser mv. herunder:
  • Vi har som i efterårssæsonen 2024 formaliseret grupper, så alle deltagere uden “flyvesejl” (genakker eller spiler) er i samme gruppe (gruppe 4), mens øvrige både er opdelt i tre grupper efter størrelse (gruppe 1 er både over 40 fod, gruppe 2 er både fra 30-40 fod og gruppe 3 er både under 30 fod). Resultaterne vil blive opgivet såvel gruppevist som overalt for både de enkelte sejladser og for forår og efterår serien som helhed. Se gerne vedhæftede startliste for at tjekke, at din båd er placeret i den rigtige gruppe. Vi er opmærksomme på, at opdeling i grupper efter størrelse ikke nødvendigvis er “retfærdigt”, men har fundet, at det er den bedste kompromis med de både, der stiller til start.
  • Nogle af deltagerne har fået opdateret måltal – tjek gerne vedhæftede startliste for at, se om du er enig i det måltal din båd er registreret med.
  • Vi har valgt at fastholde starttidspunktet for første båd kl. 18.30
  • Både, der har deltaget i 1 eller flere sejladser i sidste sæson er automatisk med på startlisten – men der er plads til mange flere, så giv endelig et praj hvis du skal med.

Bemærk venligst

at vedhæftede startliste er et eksempel – banen for torsdagens sejlads vælges som vanligt en times tid før og vil blive oplyst på kapsejlads.nu eller ved henvendelse i klubhuset.
.

Betaling

af startgebyret på 205 kr. for forårsserien skal gøres via foreninglet.dk. (link til betaling her, vælg “Torsdagsaftenskapsejlads 2025“)
.

PDF med sejladsbestemmelser:

.

Endelave Rundt og Trekost 2-star

HUSK også at tilmelde jer Endelave Rundt og Trekost 2-star – tilmeldingen er åben på manage2sail.dk (link til Endelave Rundt her og Trekost 2-star her). Hvis det bøvler med tilmeldingen er I meget velkomne til at skrive til mig, så skal jeg nok sørge for at I kommer på listen.

Følg med

Vores partnere

Bliv partner

 

 

 

 

 

 

Skriv til os