
Vigtigt om opstart af TORSDAGSSEJLADSER
Sejladsbestemmelser m.v.
Torsdag d. 08.05.25 starter vi torsdag aften kapsejladser igen, og i den forbindelse får i hermed sejladsbestemmelser mv. herunder:
- Vi har som i efterårssæsonen 2024 formaliseret grupper, så alle deltagere uden “flyvesejl” (genakker eller spiler) er i samme gruppe (gruppe 4), mens øvrige både er opdelt i tre grupper efter størrelse (gruppe 1 er både over 40 fod, gruppe 2 er både fra 30-40 fod og gruppe 3 er både under 30 fod). Resultaterne vil blive opgivet såvel gruppevist som overalt for både de enkelte sejladser og for forår og efterår serien som helhed. Se gerne vedhæftede startliste for at tjekke, at din båd er placeret i den rigtige gruppe. Vi er opmærksomme på, at opdeling i grupper efter størrelse ikke nødvendigvis er “retfærdigt”, men har fundet, at det er den bedste kompromis med de både, der stiller til start.
- Nogle af deltagerne har fået opdateret måltal – tjek gerne vedhæftede startliste for at, se om du er enig i det måltal din båd er registreret med.
- Vi har valgt at fastholde starttidspunktet for første båd kl. 18.30
- Både, der har deltaget i 1 eller flere sejladser i sidste sæson er automatisk med på startlisten – men der er plads til mange flere, så giv endelig et praj hvis du skal med.
Bemærk venligst
at vedhæftede startliste er et eksempel – banen for torsdagens sejlads vælges som vanligt en times tid før og vil blive oplyst på kapsejlads.nu eller ved henvendelse i klubhuset.
.
Betaling
af startgebyret på 205 kr. for forårsserien skal gøres via foreninglet.dk. (link til betaling her, vælg “Torsdagsaftenskapsejlads 2025“)
.
PDF med sejladsbestemmelser:
.
Endelave Rundt og Trekost 2-star
HUSK også at tilmelde jer Endelave Rundt og Trekost 2-star – tilmeldingen er åben på manage2sail.dk (link til Endelave Rundt her og Trekost 2-star her). Hvis det bøvler med tilmeldingen er I meget velkomne til at skrive til mig, så skal jeg nok sørge for at I kommer på listen.