Årsmøde i kredsen af sejlklubber i Østjylland.

Dansk Sejlunion skrev den regionale opdeling af landet i kredse ud af vedtægterne for nogle år siden.

Det der dengang hed Østjyllandskredsen fungerede godt og man blev enige om at fortsætte samarbejdet/erfaringsudveksling i et årligt møde – Årsmøde i kredsen af sejlklubber i Østjylland.
Tirsdag den 17. januar 2023 var det er 8de gang der afholdes et sådant møde. Startede tilbage i 2015 og har været afviklet siden med undtagelse af 2021 hvor Corona umuliggjorde det.

Ud over 3 gange her i Horsens har det været i Sejlklubben Bugten, Sejlklubben Neptun Vejle, Århus internationale Sejlsportscenter, Egå Sejlklub og Kaløvig Bådelaug.
I runde tal har der været ca. 30 deltagere til hvert møderne og ca. 10 klubber har været repræsenteret. I det aktuelle møde deltog 31 der repræsenterede 14 klubber.

Dansk Sejlunions formand og direktør deltog i mødet og orienterede om aktiviteterne i Unionen lige nu. Der blev orienteret om en ny app som lanceres senere i år.
Lena Hellström som er medlem af Horsens Sejlklub og som netop er blevet ansat som konsulent i Dansk sejlunion deltog i mødet.

Havnekaptajnen fra Kaløvig orienterede om havnens bæredygtighedsaktiviteter. Spændende og helt jordnært, slet ikke ”religion” som man nogle gange oplever.
Cheftræner Jacob fortalte om ungdomsarbejdet i Horsens Sejlklub som oplæg til en bredere drøftelse af ungdomsarbejde.
Stafetten kørt bordene rundt og klubberne orienterede om succeshistorier såvel som lokale kvaler.

En hyggelig og givtig aften for deltagerne.
Næste års møder bliver i Marselisborg 17. januar 2024.(CG)