Nykredit, Sailor of the year 2017 går til Horsens til OL aspiranter

Johan Schubert og Christian Winkler vinder årets Nykredit, Sailor of the year 2017.

De 2 unge sejlere har meget målrettet formået at bevæge sig fra optimisten direkte til Laser 4,7 og Laser radial, og beviste i september at de tilhører Danmarks elite i klassen. Med en 3. og 4. plads til DM, kun overgået af de to OL rivalinder Anne Marie Rindom og Sofie Slotsgaard, cementerede de, at Horsens Sejlklub nye elitesejlere er klar, når de nuværende Horsens til OL piger takker af.

14 åring Johan har yderligere, som en af de yngste overhovedet, vundet Danmarks udtagelses til YSWC (ungdoms OL) i Kina i december og samtidig blevet kåret som årets talent i Dansk sejlsport 2017.

Bente Jakobsen fra Nykredit overrækker prædikatet samt en kontant præmie for de 2 unges flotte præstationer.

Nykredit, Sailor of the year er igennem de sidste 10 år blevet uddelt, med medlemmernes stemmer, i Horsens Sejlklub til store og prisværdige præstationer og med OL bronze vinderen Anne Marie Rindom som flere gange vinder.

Horsens Sejlklubs ligahold blev nr. 2 og Tina Laulund som nummer 3.